tisdag 13 mars 2012

Föreläsa like a baws

Igår (måndag) föreläste jag på Stjerneskolab i Torsby. Visade bilder och pratade om mig som fotograf hur allt började och vart jag är idag. Sen gav jag eleverna uppgift att fotografera liknande av det jag visat. Antingen ett jätte bra porträtt liknande storformat och svartvitt eller ljust highkey å hud och kroppsdel. Redovisning veckan efter påsklov då jag kommer tillbaka och den som tolkat och fotograferat bäst tilldelas ett inramat fotografi av mig.

Hoppas det sparkade igång eleverna å verkligen vilja prestera. Sen hoppas ja alla blev inspirerade av mitt besök men de lät som att jag hade lyckats bra. Var jätte kul å föreläsa å sen gick de så bra å att min gamla fotolärare bedömde mig åxå å jag hade gjort det jätte bra med tydligt å planerat upplägg då det var trevligt.


Fint klassrum nu åxå med bara bra Mac datorer. Gamla bilder på elever pryder hallen. Hehe

1 kommentar: