fredag 2 september 2011

spidernightmare


Spindelvecka alltså.
Haft lite spindlar överallt denna vecka.
Det började med en spindeln under min morgonrock, den dödade jag i hörnet av rummet med hjälp av foten på mitt klädställ.

Sen en kväll när jag chilla i soffan å börja bli trött å skulle gå till sängen å sova, så såg jag en svart fläck vid min fot, sen sprang fläcken iväg, då fatta ja, en spindel. Den var fet så krävde tre-fyra stamp med min klackskor för att dö ordentligt, blä.

Sen en kväll när jag väl lagt mig i sängen så kollar på runt i rummet, å på dörrlisten där jag nyss gått förbi sitter de en feting. Blääää. Jag skrev till rosa över facebook chatten om hjälp. Till slut tog jag tag i det hela å hämtade hårspray och sprayade ner den från taket ner på golvet så den hamnade under en stol, då slängde jag undan stolen å med högt ninjaskrik trampade jag på den så den dog.

I förrgår kom jag hem å gick till sängen direkt å över sängen satt de en jävel såklart, hämtade mitt mega medel jag köpt på Janssons Lokalservice multimedel å spraya ner den, sen dödade jag den med en låda Ilford papper. Min fobi för spindlar får en rejälträning alltså.
Men det är ju bra, de hjälper. Börjar bli mindre rädd nu.

Igår vid klockan 16:00 började jag min fotografering med Ellen Lagersson i studion.
Jag sminkade henne, sen plåtade jag med storformatskameran.
Framkallade, scannade, retuscherade, printade & monterade.
Jag kom hem halv 2 inatt. somnade halv 3, vakna 7 imorse.
Så nu börjar jag bli trött.


Tog en bild med klockan inatt när jag började bli klar, dock hade jag en timme kvar innan jag kom hem. Och igår fick jag ett mms i mobilen av min frisör, som skickade en bild på sin hundvalp. Det är nämligen en mops, han heter Winston Churchill och hade en röd scarf på sig. Übersööööt.


Imorgon ska jag på bröllop, typ mitt första bröllop. Ska fotografera bröllopsfesten för det fina brudparet. Får väl kolla igenom Bröllopsfotografen ikväll så jag vet hur man beter sig på bröllop. Så ikväll blir det nog bara å ta det lugnt å må gött i stöga. Se på massa avsnitt supernatural, å nån bra film. Göööttt dä lät da.

// Wednesday

1 kommentar: